XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa

Testuingurua

Sustrai bila.

Eta edozeinek konpreni dezake, zergatik hazaldi harek nahitaez ibili behar zuen sustrai bila.

Lehenik, abertzale folkloristen aurka bihurtu da Mirande: .

Nik ez dakit, Mirande zuzen ote zebilen, euskal arima, euskal jatortasuna, hizkuntzan edo baino gehiago, ipuin zahar horietan plasmatu dela, uste zuenean.

Nolanahi ere, oso oker behintzat ez zebilela, adierazten duten, hitzok esan dizkio Barandiaranek, hogei urte geroago, Martin Ugalderi: .

Gero, ordea, errealitate moderno itogarrien aurka ere bihurtu da Mirande: bigarren mundua gabeko moderno errealista alienatuaren kontra: .

Antzinako gizonak bazuen bigarren munduaren sena eta, oraingoak somatzen ez dituen, gizagaindiko eta gizapetiko errealitate sakonak nabaritzen zituen.

Lamiak ikusiaz, adibidez.

Aralarko Maitagarria, Basajauna.

Galduz doa hori dena. .

Bestalde, mundu tekniko batetan bizi gara, Atomo Fisikaren garaian, gizakumeen lur honi eutsiegi izaki, izadigaindi hartan sinesteko.